Fortæl det gamle budskab.

1. Fortæl det gamle budskab,
det bedste, som jeg ved,
om Jesu magt og nåde,
om Jesu kærlighed.
Fortæl det ganske simpelt
som til et lille barn;
thi jeg er træt og såret,
omspændt af syndens garn.

2. Fortæl mig det kun langsomt,
så det kan trænge ind,
det budskab om forløsning,
dybt ind i sjæl og sind.
Fortæl mig det ret ofte,
jeg glemmer let igen;
thi morgenduggens friskhed
ved middagstid svandt hen.

3. Fortæl det jævnt og stille,
men læg dog alvor til,
husk på, jeg er den synder,
som Jesus frelse vil.
Fortæl mig det kun altid,
hvis virkelig din røst
i hver en nød og trængsel
skal tale mig til trøst.

4. Fortæl det samme budskab,
når frygten ligger nær,
at denne verdens glæde
er blevet mig for kær;
når så den nye verden
frembryder med sin fred,
for sidste gang fortæl mig
om Jesu kærlighed.